Pozycja witryny w sieci to jej ranking w wyszukiwarkach takich jak Google, Yahoo i Bing. Pozycjonowanie stron www to proces, którego celem jest maksymalne wykorzystanie dostępnych działań, aby uzyskać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie stron www jest ważne, ponieważ może wpływać na jakość i ilość ruchu, jaki otrzymuje Twoja witryna. Jest to działanie długotrwałe i wymagające połączenia kilku elementów takich jak optymalizacja strony, linkbulding, content marketing.
Znaczenie wykorzystania optymalizacji pod kątem wyszukiwarek w pozycjonowaniu stron internetowych
Optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek jest niezbędnym elementem pozycjonowania strony internetowej. Może zwiększyć widoczność Twojej witryny i przyciągnąć więcej potencjalnych klientów. Należy tutaj zwrócić uwagę na sprawy techniczne takie jak szybkość działania witryny, odpowiednia architektura niezawierająca błędów czy też prawidłowo zainstalowany certyfikat SSL. Drugim czynnikiem jest tutaj prawidłowo umieszczona treść, czyli odpowiednie nagłówki, opisy i tytuły meta, odpowiednia struktura podstron.
Co to jest linkbuilding?
Linkbuilding to strategia budowania widoczności strony, która pomaga Twojej witrynie pozycjonować się wyżej w wynikach wyszukiwania, zwiększając liczbę linków zwrotnych z innych witryn. Ważne jest, abyś miał jasną wizję tego, dla kogo tworzysz linki i jakiego rodzaju treści będą dla nich atrakcyjne. Najczęściej wykorzystywane miejsca do zdobywania odnośników to katalogi firmowe, artykuły sponsorowane czy też elementy marketingu szeptanego jak np. wpisy na forach internetowych.
Czym jest content marketing?
Marketing treści to technika marketingowa wykorzystywana do tworzenia i rozpowszechniania wartościowych, odpowiednich i spójnych treści w celu przyciągnięcia i utrzymania wyraźnie określonej grupy odbiorców w celu sprzedaży produktów lub usług. Dobrze wykonany content marketing może być wykorzystywany jako skuteczne narzędzie wspomagające proces pozycjonowania.